Što je Fiskalizacija 2.0 i koji su rokovi - Baza znanja - FinSoft.hr
Intro
Fiskalizacija 2.0 & E-računi

Što je Fiskalizacija 2.0 i koji su rokovi

Pregled nadolazećih promjena u sustavu fiskalizacije i eRačuna od 1. siječnja 2026. te 2027. godine

Najveća digitalna reforma poslovanja u Hrvatskoj kuca na vrata!

Od 1. siječnja 2026. počinje nova era izdavanja računa – zaboravite papir, Word dokumente i PDF-ove koje šaljete mailom.

Njihovo mjesto zauzimaju elektronički računi (eRačuni) koji mijenjaju način poslovanja između tvrtki.


Kako je sada, a kako će biti nakon 1.1.2026.?

Trenutno stanje (do 31.12.2025.)

Za sve poduzetnike:

  • fiskaliziraju se samo računi plaćeni gotovinom ili karticom
  • transakcijski računi (preko banke) se ne fiskaliziraju
  • papirni računi i PDF-ovi poslani mailom prihvatljivi su za B2B poslovanje
  • eRačuni se šalju samo javnim naručiteljima (B2G – Business to Government)

Novo stanje (od 1.1.2026.)

Promjene se uvode postupno i razlikuju se ovisno o tome je li poslovni subjekt u sustavu PDV-a ili ne.


1. Poslovni subjekt koji nije u sustavu PDV-a

Kako je sada?

  • fiskaliziram samo račune plaćene gotovinom ili karticom (B2C)
  • račune poslovnim partnerima (B2B) šaljem kao PDF mailom
  • eRačune šaljem javnim naručiteljima (B2G) – obveza od 2019. godine

Što se mijenja od 1.1.2026.?

Obveze:

  • moram primati eRačune od dobavljača koji su u sustavu PDV-a (B2B)
  • moram slati eRačune javnim naručiteljima (B2G) – obveza postoji od 2019.
  • svi računi građanima (B2C) moraju biti fiskalizirani – uz gotovinsko i kartično plaćanje sada se fiskaliziraju i transakcijski računi
  • moram čuvati eRačune elektronički 11 godina

Još nisam obvezan:

  • izdavati eRačune poslovnim partnerima (B2B) – to tek od 1.1.2027.

Što se mijenja od 1.1.2027.?

Nova obveza:

  • moram izdavati eRačune svim poslovnim kupcima (B2B)

2. Poslovni subjekt koji je u sustavu PDV-a

Kako je sada?

  • fiskaliziram samo račune plaćene gotovinom ili karticom (B2C)
  • račune poslovnim partnerima (B2B) šaljem kao PDF mailom
  • eRačune šaljem samo javnim naručiteljima (B2G)

Što se mijenja od 1.1.2026.?

Velike obveze – odmah od početka:

  • moram izdavati eRačune svim poslovnim kupcima (B2B) i javnim naručiteljima (B2G)
  • moram primati eRačune od svih dobavljača (B2B)
  • uvodi se dvostrana fiskalizacija – fiskaliziram i izlazne i ulazne eRačune
  • svi računi građanima (B2C) moraju biti fiskalizirani – uz dosadašnje gotovinsko i kartično plaćanje sada se fiskaliziraju i transakcijski računi
  • moram čuvati eRačune elektronički 11 godina

Važno:

  • Više nema razlike između načina plaćanja – i transakcijski računi se fiskaliziraju
  • PDF računi poslani mailom više nisu valjani

eIzvještavanje

Uz eRačune, nova Fiskalizacija 2.0 donosi i značajnu promjenu u načinu izvještavanja prema poreznoj upravi. Od 1. siječnja 2026. uvodi se sustav elektroničkog izvještavanja (eIzvještavanje) koji omogućava poreznoj upravi uvid u stvarno poslovanje u realnom vremenu.

KPD

Nova obveza uključuje i povezivanje svake stavke robe i usluge s odgovarajućom Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima (KPD). Ove šesteroznamenkaste oznake omogućavaju detaljniju analizu gospodarskih tokova i olakšavaju statističko praćenje poslovanja po vrstama proizvoda i usluga.

Sve što pišemo u Bazi znanja pripremili smo kako bismo Vam pomogli u svakodnevnom poslovanju. No, svaka tvrtka i situacija su različite – zato prije donošenja važnih odluka uvijek provjerite detalje sa svojim knjigovođom ili stručnjakom.

Spremni za početak?

Pridružite se brojnim poduzetnicima koji već koriste
FinSoft za digitalizaciju svog poslovanja.